- Ved klinikkene våre foretas all behandling mot kontant betaling, eller betaling med kort samme dag.
- Vi tar også mot kredittkort, eller betaling via dyrekonto.
- Er dyret forsikret i Agria kan vi foreta oppgjør direkte med selskapet dersom dette er avtalt med selskapet på forhånd, og vi får svar fra forsikringsselskapet samme dag.
- Vår prisliste finner du her: Priser
Depositum ved større prosedyrer
- Ved bestilling av enkelte prosedyrer må det innbetales et depositum ved bestilling. Det skyldes at vi må avsette større ressurser til disse prosedyrene.
- Som kunde vil du bli informert om dette ved bestilling hvis det er aktuelt i ditt tilfelle.
- Ved avbestilling av prosedyren syv virkedager før timeavtalen tilbakebetales depositumet uavkortet, for øvrig vil det ikke tilbakebetales.
Forsikrede dyr
1) Selskap med avtale om direkteoppgjør: Agria.
- Vi foretar direkteoppgjør mot selskapet forutsatt at vi har mottatt bekreftelse på mail/ faks / telefon fra selskapet om at behandlingen dekkes.
- Det betyr at du må kontakte forsikringsselskapet og få en bekreftelse på at dyret og den aktuelle skaden er dekket av forsikring.
- Vi behøver da forsikringsnummer, datert bekreftelse på at forsikringen er aktiv, hvilken egenandel din forsikring opererer med, og maksbeløp for forsikringen din.
- Dersom noe er problematisk hjelper vi gjerne til med dette.
- Vi foretar så oppgjør mot selskapet, slik at du som kunde kun betaler egenandel til oss
- Egenandelen betales til oss samme dag.
- Vi har også et fast gebyr ved hvert direkteoppgjør, som utgjør kr 310,-. Dette gebyret vil legges til på hver enkelt regning som sendes forsikringen.
- Dermed kan det lønne seg å legge ut regningen selv, og siden få beløpet refundert fra forsikringen. Dette foregår på samme måte som beskrevet under punkt 2.
2) Selskap som ikke foretar direkteoppgjør samme dag
- Eier gjør opp med oss samme dag som behandlingen utføres.
- Vi skriver så kvitteringer og epikrise eller forsikringsattest som eier kan sende inn til forsikringen for refundering selv.
- Det er viktig å merke seg beløpsgrenser og egenandel i tråd med forsikringsavtalen din.
Dyrekonto
- Dyrekonto gir deg muligheten til å betale regningen din som faktura eller delbetaling.
- Du søker da om ønsket kreditt fra Resursbank via oss, og får svar direkte på forespørselen.
- Resursbank sender ut faktura til deg etter 30-60 dager uten gebyr, og du velger så hvordan du vil betale.
- Man kan da velge å betale hele kjøpsbeløpet uten videre kostnader, eller velge en delbetaling som passer den enkeltes behov.