Vi oppfordrer alle dyreeiere til å forsikre dyret sitt. Uforutsette behandlinger og operasjoner blir fort en kostbar affere og en forsikring vil da kunne gi eier større mulighet til å velge den behandlingen som er best for dyret uavhengig av personlig økonomi.De fleste forsikringsselskap tilbyr veterinærforsikring.
Vi tilbyr direkteoppgjør med kunder som har dyrt sitt forsikret i Agria og Gjensidige. Hvis vi skal foreta et direkteoppgjør trenger vi forsikringsnummer/polisenummer, og dette blir lagret i vårt system til eventuelle seinere oppgjør.
Hvis du ønsker å foreta et direkteoppgjør med ditt forsikringsselskap oppfordrer vi deg til å informere resepsjonen og veterinæren om dette ved oppmøte/starten av konsultasjonen. Dette gir oss mulighet til å sende inn nødvendig dokumentasjon til ditt forsikringsselskap så raskt som mulig. Agria pleier å svare i løpet av arbeidsdagen, mens Gjensidige kan bruke noe lengre tid. Dersom det viser seg at forsikringsselskapet ikke dekker behandlingen, må du selv betale beløpet i sin helhet.
Har du spørsmål rundt forsikringsoppgjør eller betaling? Ta gjerne kontakt med oss på telefon og vi svarer så godt vi kan.